9 PIĘKNYCH RZECZY




Źle o sobie myślisz? Nie podoba Ci się Twoje życie - codzienność, Twoje obowiązki, a wszyscy ludzie zaczęli Cię denerwować?

Spokojnie..... Potup jeszcze trochę nogami a potem weź coś do pisania i stwórz listę 9 pięknych rzeczy, pod koniec każdego dnia.


Naukowcy poprosili grupę osób, żeby każdego wieczoru, przez tydzień, wymieniali po trzy przyjemne rzeczy, napotkane w ciągu dnia, w trzech kategoriach: 

I TRZY ŁADNE POSTAWY LUDZKIE (przykład: ... 1. moje dzieci dostały ciasteczka gratis w piekarni. 2. miły uśmiech przechodnia do starszej pani 3. ustąpienie mi przejścia, na wąskim chodniku  ...)

II PIĘKNO NATURY LUB OTOCZENIA (przykład: ... 1. śliczne okiennice w domku, na osiedlu obok. 2. szeleszczące, jesienne liście 3. bezchmurne niebo ...)

III WSPANIAŁE RZECZY GENERALNIE (przykład: ... 1. pyszne ciastko, do cudownej kawy. 2. mój duży, wygodny kubek 3. moja ulubiona ciepła pościel...)

Na koniec tygodnia, badania wykazały, że uczestnicy byli znacznie szczęśliwsi. Efekty utrzymywały się przez ok miesiąc po wykonanym ćwiczeniu :)  

(źródło: "Nine beautiful things (...)" Personality and Individual Differences, mai 2016)

Wygląda na to, że bycie uważnym na piękno naszej codzienności przyczynia się w widoczny sposób do naszego szczęścia! A więc, do roboty ! Spisujcie to co piękne, ważne i Wasze ;)

Zapraszam Was do pobrania (za darmo), przygotowanego przeze mnie notesu " 9 pięknych rzeczy ", do cowieczornego wypełniania. Niech zagości na Waszych nocnych stolikach i pięknieje od Waszego pisma ;)

Kategoria:

Udostępnij:

0 komentarze